بیمه زندگی خاورمیانه دریافت مستمری وحقوق بازنشستگی حتی پرداخت5سال حق بیمه و دریافت مستمری تا صدسالگی

نویسنده: سافت ری
1403/03/29   21:23
یکی از جالب ترین بیمه عمر های بازار بیمه، بیمه عمر و مستمری خاورمیانه است که با بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه تفاوت چندانی ندارد. درباره شرکت بیمه خاورمیانه و بیمه های عمر آن برایتان بسیار گفتیم. اما در این مطلب از مزایای بیمه عمر خاورمیانه برایتان صحبت میکنیم
بیمه زندگی خاورمیانه دریافت مستمری وحقوق بازنشستگی حتی پرداخت5سال حق بیمه و دریافت مستمری تا صدسالگی

بیمه نام زندگی خاورمیانه

یکی از جالب ترین بیمه عمر های بازار بیمه، بیمه عمر و مستمری خاورمیانه است که با بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه تفاوت چندانی ندارد. درباره شرکت بیمه خاورمیانه و بیمه های عمر آن برایتان بسیار گفتیم. اما در این مطلب از مزایای بیمه عمر خاورمیانه برایتان صحبت میکنیم. منظور ما در تمام این مقاله، فقط بیمه عمر و سرمایه گذاری این شرکت یا بیمه عمر و مستمری آن خواهد بود و نه سایر انواع بیمه عمر های این شرکت. ابتدا درباره تفاوت های این دو بیمه با هم، بعد از آن درباره مزایای مستمری، شرایط بیمه عمر خاورمیانه، پوشش های بیمه و بعد، سایر مزایا و معایب بیمه عمر خاورمیانه با شما صحبت خواهیم کرد. شما یک ویدئو درباره نحوه استفاده از کیف پول بیمه عمر خاورمیانه خواهید دید و در انتهای مقاله میتوانید سوالات خود را از ما بپرسید.


تفاوت بیمه عمر و مستمری با بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه

این دو تفاوتی با هم ندارند. شما از ابتدا میتوانید بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه یا بیمه مستمری را انتخاب کنید. شرایط هر دو بیمه دقیقا مثل هم است. پوشش ها، کیف پول الکترونیکی، سود سالیانه، ارزیابی پزشکی و محاسبات هر دو دقیقا مثل هم است؛ با این تفاوت که بیمه عمر در انتها سرمایه بیمه را به صورت یکجا و بیمه مستمری به صورت حقوق آن را پرداخت میکند.

هر کدام را هم که انتخاب کرده باشید، قبل از اتمام دوره بیمه پردازی میتوانید تصمیم بگیرید که میخواهید همان را ادامه دهید یا اینکه به دیگری تبدیلش کنید.


بیمه عمر خاورمیانه یا بیمه مستمری خاورمیانه کدام بهترند؟

ما در دفتر بیمه یار به شما پیشنهاد میدهیم که بیمه عمر و مستمری خاورمیانه را انتخاب کنید. چون در این حالت از ابتدا که بیمه عمر شما شروع میشود میتوانید چاپ جدول مستمری را هم داشته باشید. به این شکل حدود مبلغ مستمری آینده خود و افزایش سالانه آن را هم میتوانید ببینید.


کسانی که بیمه مستمری خاورمیانه را دارند و حتی حقوق گرفتن از آن را هم شروع کرده باشند، میتوانند درخواست بدهند که مستمری شان قطع بشود و کل سرمایه بیمه را یکجا دریافت کنند. اما کسانی که سالهای پرداختن حق بیمه بیمه عمر و سرمایه گذاری را تمام کرده باشند و موعد دریافت سرمایه بیمه عمر شان شده باشد، دیگر نمیتوانند تقاضای دریافت مستمری بکنند. آنها قبل از اتمام دوره بیمه عمر شان میبایست که تقاضای تبدیل بیمه عمر و پس انداز را به بیمه مستمری خاومیانه میکردند. از آنجا که اختیارات برای بیمه گذاران بیمه عمر و مستمری خاورمیانه کمی بیش از بیمه گذاران بیمه عمر خاورمیانه است، بیمه مستمری این شرکت انتخاب بهتری خواهد بود.


مزایای بیمه مستمری خاورمیانه

بیمه عمر و مستمری خاورمیانه با بیمه عمر و سرمایه گذاری این شرکت تفاوت آنچنانی ندارد. فقط شما در شروع بیمه اعلام میکنید که مایلید که در انتهای کار مستمری بگیرید و ذخیره بیمه عمر خود را به صورت یکجا دریافت نکنید. بنابراین شرایطی که مایلید طبق آن مستمری بگیرید را اعلام خواهید کرد. مواردی که میتوانید در زمان مستمری بگیری خود تعیین کنید شامل موارد زیر خواهد بود:


مستمری را برای مدت معینی میخواهید یا مادام العمر ( تا 100 سالگی بیمه شده )

مستمری دریافتی شما مبلغ ثابتی باشد یا این که مبلغ تضمینی مستمری شما سالی 5 درصد افزایش بیابد.

فقط بیمه شده از مستمری بهره مند باشد یا اینکه بعد از او فرد دیگری بتواند حقوق او را دریافت کند.

در زمان مستمری بگیری، غرامت در صورت فوت پرداخت بشود یا اینکه نیازی به این کار نیست.

خوشبختانه در بیمه عمر و مستمری خاورمیانه، این امتیاز وجود دارد که شما در انتهای دوره بیمه پردازی و حتی بعد از آن تا سن 75 سالگی بیمه شده، اگه از تصمیم اولیه تون برای گرفتن مستمری منصرف شدید، میتوانید درخواست دریافت یکجای سرمایه را بدید و بیمه را تبدیل به یک بیمه عمر و سرمایه گذاری عادی کنید.



بیمه مستمری خاورمیانه تا سنین بالاتری پوشش های بیمه ای را میپذیرد و مستمری آن زندگی بهتری را برای بازنشستگان فراهم میکند

شرایط بیمه عمر خاورمیانه

همان طور که قبلا ذکر شد هر دو بیمه در زمان بیمه پردازی عینا مانند هم هستند. پس شرایط بیمه عمر خاورمیانه هم درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری هم درباره بیمه عمر و مستمری خاورمیانه صادق است. بیمه گذار میتواند خود یا اعضای درجه یک خانواده خود را با شرایط زیر بیمه کند:


نوزاد بلافاصله بعد از دنیا آمدن تا فرد 75 ساله، به شرط آنکه مشکل سلامت جدی نداشته باشند، میتوانند بیمه بشوند.

طول زمان بیمه از 5 تا 30 سال میتواند باشد.

پوشش فوت به هر علت و نیز کیف پول الکترونیکی، جزیی از بیمه نامه است.

پوشش بیماری های خاص، هزینه پزشکی حادثه، نقص عضو حادثه و فوت حادثه و معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت ازکارافتادگی کامل به هر علت، بر روی این بیمه قابل انتخاب هستند.

به جز اعضای درجه یک خانواده که میتوانند همدیگر را بیمه کنند، شرکای کاری هم به شرط اینکه همزمان این درخواست را بدهند، میتوانند یکدیگر را به نفع خود بیمه کنند. این موضوع امکان اینکه درصورت فوت یک کدام، دیگری با مشکلاتی در شراکتش مواجه شود را کمتر میکند.

امکان دریافت وام و برداشت از بیمه عمر، از سال دوم وجود دارد.

سود روزشمار و سود مشارکت باعث افزایش اندوخته بیمه میشود.

امکان دریافت مستمری در پایان بیمه وجود دارد. فقط با یک بیمه عمر 5 ساله نیز میتوان درخواست دریافت مستمری کرد.

چه کسانی از بیمه عمر خاورمیانه منفعت میبرند؟

از مزایای بیمه عمر خاورمیانه این است که چهار دسته از افراد از منافع آن استفاده میکنند:


ذینفعان فوت بیمه، فرد یا افرادی هستند که بیمه گذار آنها را انتخاب میکند که در طول سالهای بیمه و در صورت فوت احتمالی بیمه شده، اندوخته بیمه عمر تا آن زمان، به همراه غرامت فوت آن سال که در جدول بیمه عمر صادر شده آورده شده است، به آنها پرداخت شده و بیمه به اتمام میرسد.

ذینفع حیات یک فرد است که بیمه گذار او را انتخاب میکند که در طول قرارداد از امکان وام گرفتن، برداشت و واریز به کیف پول الکترونیکی بیمه، بهره مند میشود و در زمان اتمام بیمه عمر سرمایه انتهای قرارداد نیز مال اوست. سرمایه انتهای قرارداد، بخش سرمایه گذاری حق بیمه های پرداختی هستند که با هر بار پرداخت اقساط بیمه عمر، وارد اندوخته میشوند. سود روز شمار به آن تعلق گرفته و هر ساله نیز بعد از برگزاری مجمع عمومی شرکت بیمه خاورمیانه، سود مشارکت مشخص شده سال قبل نیز به آن تعلق میگیرد. این اندوخته بعد از چند سال به مبلغ چشم گیری خواهد رسید که به دستور بیمه گذار متعلق به ذینفع حیات خواهد بود.

اگر بیمه شده دچار هر مشکلات جسمی بشود که پوشش مربوطه آن، از قبل خریداری شده باشد، آن خسارت ها به خود او میرسد. اگر هم بیمه گذار درخواست بیمه مستمری را کرده باشد، مستمری هم مال بیمه شده میشود.

بیمه گذار هم از این که ترتیب این بیمه را به دلخواه خود داده و هم از منافع مالی مربوط به معافیت مالیات بر درآمد بیمه عمر، استفاده میکند. نحوه استفاده از این معافیت مالیاتی را در مقاله دیگری برای شما آورده ایم.

سود تضمینی بیمه عمر خاورمیانه

سال اول بیمه 16

سال دوم بیمه 13

سال سوم و چهارم بیمه10

از سال پنجم تا انتهای بیمه 10


سود تضمینی بوسیله بیمه مرکزی هم طبق شرایط بیمه نامه، ضمانت میشود

سود مشارکت بیمه خاورمیانه

طبق شرایط عمومی همه شرکت های بیمه، درصورتی که سود بیشتری از سود تضمینی حاصل بشود، شرکت بیمه موظف است که در 85 درصد آن هم، ذینفع بیمه را شریک کند. شرکت بیمه خاورمیانه گذشته سود مشارکت درخشانی دارد و از این بابت به خود میبالد. این سود از بدو تشکیل بیمه خاورمیانه به شکل زیر بوده است:


سال سود مشارکت پرداخت شده به حساب مشتریان بیمه عمر خاورمیانه

1396 21%

1397 24%

1398 25%

1399 83%

1400 20%

1401 30%

از مزایای بیمه عمر خاورمیانه میتوان از پرداخت سود مشارکت بالا در سالهای گذشته نام برد

پوشش های بیمه عمر خاورمیانه

پوشش های بیمه ای بخش ارزشمندی از بیمه عمر هستند. چون در صورت رخداد اتفاقات بد به ذینفعان کمک مالی فراوانی میکنند. این پوشش ها تحمل مصیبت های زندگی را کمی آسانتر میکنند. بعضی از این پوشش ها، خاص هستند و از مزایای بیمه عمر خاورمیانه به شمار میروند و بعضی از این پوشش ها معمولی مانند پوشش های بیمه عمر اکثر شرکت های بیمه هستند.


نکته مهمی که درباره این پوشش ها باید بدانید این است که بسته به سالی که بیمه گذار قرارداد بیمه عمر را بسته و مقدار افزایش سرمایه ای هم که در طول قرارداد انتخاب کرده، مقدار آن متفاوت است. دو نفر که در سالهای متفاوتی از بیمه خاورمیانه بیمه خریده اند، سقف پرداخت متفاوتی دارند. هر فرد در نهایت باید خودش قراردادش را چک کند تا بفهمد که در حال حاضر چه میزان پوشش بیمه ای دارد. همچنین شما برای مشاوره درباره میزان پوشش های قرارداد بیمه عمرتان به ما نیز میتوانید مراجعه کنید.


فوت حادثه

بیمه گذار میتواند انتخاب کند که درصورت فوت بیمه شده به علت حادثه تا سه برابر فوت عادی اضافه تر از غرامت فوت عادی به ذینفع یا ذینفعان بیمه پرداخت شود (معمولی).


نقص عضو حادثه

بیمه گذار انتخاب میکند که در صورت رخداد حادثه و بروز آسیب دائمی برای بیمه شده، تا دو برابر فوت عادی برای نقص عضو ناشی از حادثه به او غرامت پرداخت شود(معمولی).


بیماری های خاص

به این شکل که شش ماه اول بیمه، دوره انتظار پوشش بیماری های خاص در شرکت بیمه خاورمیانه است؛ یعنی اگر بیمه شده، در طول این زمان مبتلا به بیماری های خاص شود، پوششی نخواهد داشت. اما اگر بیمه شده بعد از 6 ماه اول بیمه، مبتلا به هر کدام از 18 بیماری خاص زیر شود، بیمه خاورمیانه با پرداخت غرامت بیماری های خاص، به او کمک میکند. بیمه شده اگر بیمه تکمیل درمان داشته باشد، هزینه درمانش را هم میتواند از بیمه تکمیلی خود بگیرد.




امراض خاص تحت پوشش بیمه عمر خاورمیانه


مبلغ قابل پرداخت برای هر کدام از این بیماری ها یکبار و معادل 30 درصد فوت عادی مربوط به همان سال که در جدول بیمه عمر صادر شده، درج شده است (خاص).


پوشش سرطان های بدخیم

غرامتی است که در صورت ابتلا بیمه شده به این بیماری فقط یک بار به وی پرداخت میشود. مبلغ قابل پرداخت معادل غرامتی است که در ستون مربوط به سرطان در سالی که ابتلا به آن رخ داده، نوشته شده است. بیمه عمر خاورمیانه پوشش سرطان را متفاوت از سایر بیماریهای خاص دیگر که ذکر آن آمد، پوشش میدهد. بعد از گذر از شش ماه اول بیمه، بیمه شده در قبال تهدید به بیماری سرطان نیز تحت پوشش خواهد بود. اما فقط به باندازه ده درصد مبلغ فوت عادی بابت ابتلا به این بیماری، غرامت پرداخت خواهد شد.

هر چند که در سالهای بعد به اندازه سالی چهار درصد فوت عادی، به مبلغ تعهد بیمه برای پرداخت این غرامت افزوده میشود. تا جاییکه در صورتی که شما بیمه را با مبلغ کم شروع نکرده باشید و ضریب افزایش سالانه حق بیمه و پوشش های بیمه ای رو هم به اندازه مناسبی انتخاب کرده باشید، در نهایت پوشش سرطان به 620 میلیون تومان میرسد که بالاترین رقم قابل پرداخت در بین همه شرکت های بیمه است. (خاص)


معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت ازکارافتادگی بیمه گذار

بیمه گذار اگر خودش بیمه شده هم باشد، میتواند انتخاب کند که در صورتی که از کارافتاده کامل بشود، از پرداخت حق بیمه سال های آینده معاف باشد. این پوشش در کامل ترین حد خود در بیمه خاورمیانه وجود دارد.

در این حالت بیمه خاورمیانه میپذیرد که حق بیمه تعیین شده را با هر درصد افزایشی که قبلا بیمه گذار در بیمه خودش خودش انتخاب کرده بود را بپردازد. همه پوشش های بیمه ای بیمه نامه هم به قوت خود باقی خواهد بود و حتی پوشش ها نیز با ضریب افزایشی که قبلا تعیین شده، هر سال افزایش پیدا خواهند کرد. (خاص)


اگر بیمه گذار بیمه شده نباشد، میتواند این تعهد را از شرکت بیمه بگیرد که چه خودش به علت حادثه یا بیماری، ازکارافتاده شود و یا آنکه از دنیا برود، بیمه به نفع بیمه شده و ذینفعان مشخص شده ادامه پیدا کند. مانند حالت قبلی، تمام مزایایی که در بیمه بود، بدون دریافت هیچ حق بیمه ای ادامه پیدا خواهد یافت. (خاص)


مزایای بیمه عمر خاورمیانه در مقایسه با سایر شرکت ها

مزایای بیمه عمر خاورمیانه که در این بخش برای شما آورده شده یا منحصر به فرد است یا فقط در چند شرکت دیگر وجود دارد:


بیمه های مستمری در عمل اجرا کردنشان مشکل است و بیشتر شرکت ها هنوز این گزینه را ندارند. اما بیمه خاورمیانه پرداخت مستمری را شروع کرده است.

بیمه خاورمیانه جدا از سود مشارکت خیلی خوب، سود تضمینی بیمه عمرش را هم به صورت روزشمار میپردازد. اما در اغلب شرکتها سود تضمینی به صورت ماه شمار محاسبه و واریز میشود. پس اگر بیمه خاورمیانه و شرکت دیگری هر دو سود مشارکت 30 درصد بدهند، در اندوخته بیمه خاورمیانه، پول بیشتری جمع میشود.

در مورد پوشش بیماری های خاص، هر کدام از 18 بیماری یاد شده، یکبار قابلیت پرداخت غرامت دارد. سرطان هم که جداگانه پوشش دارد؛ پس در واقع 19 بار بدون هیچ دردسری به بیمه شده نوید پوشش پرداخت غرامت بیماری های خاص داده شده است.

زمانی که بیمه خاورمیانه شروع کرد که در بیمه های جدیدش 18 بیماری خاص را پوشش بدهد، برای دارندگان بیمه های قدیم خودش نیز این امکان را به صورت خودکار هم در نظر گرفت که جای تقدیر دارد.

شرکت خاورمیانه جزء معدود شرکت بیمه هایی است که برای بیماری های خاص با منشاء مادرزادی نیز خسارت میپردازد که از مزایای بیمه عمر خاوریانه است.

امراض خاص و پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت ازکارافتادگی، هر دو را تا سن 65 سالگی پوشش میدهذ.

پوشش سرطان را در سالهای آتی بیمه تا 620میلیون تومان و تا سن 75 سالگی بیمه شده پوشش میدهد.

امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی جزء ممتاز ترین مزایای بیمه عمر خاورمیانه است.

کیف پول الکترونیکی بیمه عمر خاورمیانه

کیف پول الکترونیکی شاید دلچسب ترین آپشن این بیمه باشد. شما میتوانید هر موقعی که مایل بودید، با کمک گوشی خود به آن، پول واریز و برداشت کنید، چیزی شبیه به حساب بانکی. این کار، باعث افزایش سرمایه صندوق مستمری شما میشود که هیچ ربطی هم به حق بیمه سالانه شما ندارد.


گنجینه زندگی بیمه عمر خاورمیانه


طرح گنجینه زندگی (بیمه زندگی و سرمایه گذاری مبتنی بر طلا) به صورت یک بیمه نامه عمر با بیمه گری شرکت بیمه خاورمیانه ارائه شده است. این طرح جدید می تواند هیجانی را برای بیمه گذارانی فراهم کند که تمایل سرمایه گذاری در طلا را دارند و می خواهند بیمه عمر هم داشته باشند. در ادامه به بررسی شرایط و پوشش های این بیمه نامه خواهیم پرداخت.


گنجینه زندگی مبتنی بر طلا چیست؟

گنجینه زندگی یکی از انواع طرح های منحصر به فرد است که رویکرد جدیدی را در رشته بیمه عمر و سرمایه گذاری داشته است. جلوگیری از کاهش ارزش اندوخته بیمه نامه در گذر زمان و شرایط تورمی اقتصاد جامعه این طرح را با ابزارهای سرمایه گذاری طلا ارائه کرده است. تعهدات بیمه ای در این طرح را بر مبنای ارزش روز طلا در هنگام وقوع خسارت، بازخرید و سررسید بیمه نامه انجام می شود.


پوشش های طرح گنجینه زندگی

این بیمه نامه در کنار سرمایه گذاری پوشش های بیمه را به بیمه گذاران ارائه می نماید، پوشش های این بیمه نامه عبارتند از:


فوت به هر علت

فوت به علت حادثه

هزینه پزشکی بر اثر حادثه

نقص عضو و از کارافتادگی بر اثر حادثه

سرطان و امراض خاص

مزایای طرح گنجینه زندگی

حفظ ارزش حق بیمه و اندوخته بیمه نامه در طول مدت داشتن بیمه عمر این طرح رابه یک گزینه ارزشمند و قابل اعتماد برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. امکان مشاهده ارزش روز اندوخته در هر لحظه با اطلاعات دقیق و به روز امکان پذیر می باشد.


داشتن پوشش های بیمه ای در کنار سرمایه گذاری که در این بیمه نامه شکل می گیرد از مهم ترین مزایای این بیمه نامه می باشد.


معافیت از مالیات همچنان در این بیمه نامه برای بیمه گذاران وجود دارد و یکی دیگر از ویژگی های جذاب این طرح است.


تفاوت گنجینه زندگی با بیمه عمر خاورمیانه

برای مقایسه این دو طرح می توانید با کارشناسان بیمه تایم تماس گرفته و مزایا و معایب این دو بیمه نامه را بررسی نمایید تا بهترین بیمه عمر را از بیمه تایم خریداری نمایید.


بیمه زندگی و سرمایه گذاری مبتنی بر طلا چیست !؟

طلا همواره به عنوان یک دارائی مورد اعتماد برای سرمایه گذاری شناخته شده و هرگز جایگاه خود را از دست نداده است.

این طرح با بهره گیری از ابزارهای سرمایه گذاری طلا تعهدات بیمه ای را بر مبنای ارزش روز طلا درهنگام وقوع خسارت، بازخرید و سررسید بیمه نامه اجرا می کند. به این ترتیب، تضمین می کند که هنگام پرداخت خسارت یا سایر تعهدات بیمه ای، قیمت روز طلا را درنظر گرفته و تأثیرات تورم بر ارزش پوشش ها و اندوخته بیمه نامه را کاهش دهد. این رویکرد نوآورانه، با توجه به پایداری و ثبات طلا، برای سرمایه گذاران فرصتی مناسب برای حفظ ارزش سرمایه و جلوگیری از افت ارزش پول فراهم می کند.

پوششهای زیر در قالب پوشش های گنجینه زندگی قابل ارائه هستند.

فوت به هر علتفوت به هر علت

فوت به علت حادثهفوت به علت حادثه

هزینه پزشکی بر اثر حادثههزینه پزشکی بر اثر حادثه

نقص عضو و از کارافتادگی بر اثر حادثهنقص عضو و از کارافتادگی بر اثر حادثه

سرطان و امراض خاصسرطان و امراض خاص

چرا گنجینه زندگی؟

گنجینه زندگی ، نسل نوین بیمه های زندگی


– حفظ ارزش پوشش ها و اندوخته بیمه نامه در طول زمان، این طرح را به یک گزینه پایدار و قابل اعتماد برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. امکان مشاهده ارزش روزاندوخته درهرلحظه، اطلاعات دقیق و به روز را فراهم می نماید.

– وجود یک بیمه گر تخصصی، شفاف و توانگر، اطمینان می دهد که خدمات بیمه نامه به بهترین شکل ارائه شده و سرمایه گذاری با اطلاعات دقیق و قابل اعتماد همراه است.

– پوشش های متنوع با قابلیت شخصی سازی، این طرح را به یک گزینه چند وجهی برای بیمه گذاران تبدیل می کند، زیرا این امکان وجود دارد که پوشش ها متناسب با نیازهای خاص و شرایط فردی تعیین شود.

– معافیت از مالیات، یکی دیگر از ویژگی های جذاب این طرح است که به سرمایه گذاران امکان می دهد از بهینه ترین فرصت سرمایه گذاری بهره مند گردند.




چرا کیف پول الکترونیکی خاورمیانه ارزشمند است؟

کیف پول خاورمیانه منافع دیگری هم برای شما دارد. میتونید از آن برای نگهداری موقت پول، استفاده کنید. یعنی مثل یک حساب بانکی با کمک گوشی همراه خودتون بهش پول واریز کنید و هر وقت هم که خواستید از آن برداشت کنید. شما حتی میتونید که از دیگران بخواهید که پولهایی که قرار است به شما بپردازند را به این کیف پول واریز کنند! برای شما پیامک وازیر وجه نیز خواهد آمد!

به خاطر مزایای کیف پول الکترونیکی، بهتر است که درآمد ماهیانه و خرجی منزل را هم در آن نگه دارید. شما به خوبی میدانید که اگر موجودی پول شما کمتر از یک ماه تمام، در بانک باشد، هیچ سودی به آن تعلق نمیگیرد! بعلاوه اگر پول را چند ماه در حساب بانک خود نگه دارید و به یکسال نرسد، فقط از 5 درصد سود سالانه برای آن چند ماه بهره مند میشوید. درصورتی که شرایط در کیف الکترونیکی بیمه عمر خاورمیانه، کاملا متفاوت خواهد بود. به ازای هر بیمه نامه شرکت خاورمیانه، میتوانید تا 500 میلیون تومان واریزی متفرقه را در کیف پول الکترونیکی بیمه عمر خاورمیانه نگه دارید.

واریز هایی که به کیف پول الکترونیکی میشود، سود تضمینی بیمه نامه به صورت “روزشمار” دارد. سود تضمینی برای دو سال اول بیمه نامه 16 درصد، برای دو سال دوم بیمه، 13 درصد و بعد تا انتهای بیمه 10 درصد است. بعلاوه، در ابتدا سال آینده، شرکت بیمه خاورمیانه، تتمه سود مشارکت در منافع بیمه را برای موجودی های در گردش همین کیف پول هم درنظر میگیرد! هر تعداد روزی هم که پول ما در کیف پول خاورمیانه بوده باشد.


مثال از مزایای کیف پول بیمه عمر خاورمیانه

فرضا من در سال دوم بیمه ام باشم و دویست میلیون تومان را برای بیست روز در کیف پول بیمه ام میگذارم. بیمه برای 18 روز اول ( روز اول واریز، و روز برداشت محاسبه نمیشود ) به من سود 16 درصد میدهد. سودی که من، افزایش اون رو به صورت روزانه در کیف پولم می ببینم. ( اگر پولم برای این مدت در بانک بود، ریالی سود نداشتم ). شرکت بیمه خاورمیانه در ابتدای سال آینده که معمولا زمان آن مرداد ماه خواهد بود، سود مشارکتش را هم اعلام و واریز میکند. جمع سود مشارکت و سود تضمینی این شرکت بیمه، تا به حال زیر بیست درصد نبوده. حالا، بیمه خاورمیانه ما به تفاوت سود دویست میلیون مرا ( که قبلا بابت آن سود روزشمار هم گرفته بودم ) تا درصد سود مشارکت اعلام شده، را یک جا به حسابم واریز میکند.


پس اگر بیمه خاورمیانه 25 درصد سود مشارکت اعلام کند، من 9 درصد دیگر بعلاوه 16 درصد قبلی در سال، به ازای هیجده روز سرمایه گذاری، در کیف پول خاورمیانه ام میگیرم. بار دیگر تاکید میکنیم که این عملیات اگر در کیف پول بیمه نبود و اگر این 20 روز پول در بانک بود، هیچ سودی به آن تعلق نمیگرفت. حالا تصور کنید که تکرار این کار در سال چقدر میتواند به ما درآمدی برساند که از آن بهره مند نبودیم!

مشتریان عزیز دفتر بیمه یار، وقت را تلف نکنید و به جای حساب بانکی، بیشتر از بیمه عمر خاورمیانه استفاده کنید. این کیف پول برای همه مردم با هر سطح درآمدی، قابل استفاده است.


بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت تخصصی بیمه های زندگی در ایران به مجوز 134534455 از بیمه مرکزی با سطح توانگری مالی یک (بالاترین سطح توانگری مالی) می باشد که نماد آن در بورس، بخاور است.


بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی محصولی نوین و منحصربه فرد در صنعت بیمه از شرکت بیمه زندگی خاورمیانه می باشد. هر فرد می تواند تا سن 80 سالگی نسبت به تهیه این بیمه اقدام نماید. این بیمه ترکیبی از سرمایه گذاری و پوشش های بیمه ای می باشد که هم زمان تضمین اندوخته و تأمین پوشش آتیه افراد را شامل می گردد.



حقوقی برای دوران بازنشستگی

بیمه عمر مستمری و بازنشستگی تکمیلی به منظور پرداخت حقوق بازنشستگی در دوران کهنسالی برای افرادی که حقوق بازنشستگی دریافت نمی کنند طراحی شده است؛ همچنین مکملی برای افرادی که حقوق بازنشستگی دریافت می کنند نیز می باشد و کمبودهای ناشی از پایین بودن سطح حقوق های بازنشستگی نسبت به مخارج زندگی را جبران می کند.



تأمین آینده فرزندان

این بیمه نامه می تواند برای فرزندان از جهت تضمین درآمد و تأمین نیازهای مالی مربوط به دوره ی جوانی بسیار مناسب باشد. فرزندانی که این بیمه نامه را دارند از سن مشخصی می توانند حقوق دریافت کنند یا مبلغی قابل توجه را یکجا برای تأمین نیازهایی مانند خرید مسکن و… دریافت کنند.



درآمدی برای زنان خانه دار

این بیمه نامه برای زنان خانه دار می تواند منبع درآمدی ایجاد کند که مانند زنان شاغل حقوق بازنشستگی دریافت کنند.



بیمه ای برای تمامی اصناف و کسبه

یکی از چالش های اصناف و کسبه عدم برخورداری از حقوق بازنشستگی در دوران سالمندی و یا ازکارافتادگی است. این بیمه نامه با پرداخت حقوق بازنشستگی در دوران سالمندی یا از کارافتادگی راه حلی مطمئن برای این چالش پیشنهاد می گردد.




بیمه مستمری در صورت حیات

بیمه عمر مستمری و بازنشستگی بیمه ای است که برای هر فرد تا سن 80 سالگی می توان تهیه نمود. برای دریافت مستمری پس از پایان قرارداد محدودیت های شرایط سنی و مدت انتظار وجود ندارد. هر پدر و مادری می تواند این بیمه نامه را برای فرزند خود تهیه نماید. هم چنین افراد شاغلی که در خصوص آینده ی مالی خود و دوران بازنشستگی شان دغدغه و نگرانی دارند نیز می توانند این محصول را تهیه نموده و با اطمینان خاطر به آینده بنگرند.


دریافت مستمری یا اندوخته سرمایه گذاری


بیمه مستمری در صورت فوت

این بیمه راه حلی برای تهیه ی یک درآمد اضافی در تمامی دوران های زندگی از بدو تولد تا دوران بازنشستگی می باشد. این محصول دارای دو مزیت سرمایه گذاری و پوشش بیمه ای است که هر شخصی می تواند از مزایای هردوی آن بهره مند گردد.


اندوخته سرمایه گذاری + سرمایه فوت + سرمایه فوت بر اثر حادثه




مزایای سرمایه گذاری بیمه عمر مستمری و بازنشستگی

انعقاد قراردادهای 5 الی 30 ساله

دریافت مستمری (حقوق بازنشستگی) به صورت مادام العمر یا مدت زمان انتخابی

تضمین دریافت مستمری حتی در صورت فوت بیمه شده

دریافت 90 درصد سپرده و یا حق بیمه پرداختی به صورت وام بدون ضامن

مزایای پوشش های بیمه عمر مستمری و بازنشستگی

پوشش سرمایه فوت به هر علت

پوشش نقص عضو و از کارافتادگی در اثر حادثه

پوشش هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

پوشش بیماری های خاص

پوشش سرطان

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی کامل و دائم


یکی از استراتژی های سرمایه گذاری بلندمدت، داشتن بیمه زندگی (عمر) مناسب است. با توجه به شرایط کشور و وضعیت اقتصادی، هر کسی می بایست حداقل یک بیمه عمر برای آینده داشته باشد.


بیمه مستمری چیست؟


بیمه عمر مستمری و بازنشستگی بیمه ای است که برای هر فرد تا سن 80 سالگی می توان تهیه نمود. برای دریافت مستمری پس از پایان قرارداد محدودیت های شرایط سنی و مدت انتظار وجود ندارد. هر پدر و مادری می تواند این بیمه نامه را برای فرزند خود تهیه نماید. همچنین افراد شاغلی که در خصوص آینده مالی خود و دوران بازنشستگی شان دغدغه و نگرانی دارند نیز می توانند این محصول را تهیه نموده و با اطمینان خاطر به آینده بنگرند.

​​​​​​​جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر فرم درخواست بیمه مستمری را تکمیل نمائید.


در صورت حیات بیمه شده

بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی بیمه ای است که برای هر فرد تا سن 80 سالگی می توان تهیه نمود. برای دریافت مستمری پس از پایان قرارداد محدودیت های شرایط سنی و مدت انتظار وجود ندارد. هر پدر و مادری می تواند این بیمه نامه را برای فرزند خود تهیه نماید. همچنین افراد شاغلی که در خصوص آینده مالی خود و دوران بازنشستگی شان دغدغه و نگرانی دارند نیز می توانند این محصول را تهیه نموده و با اطمینان خاطر به آینده بنگرند.


دریافت مستمری یا اندوخته سرمایه گذاری

امکان دریافت وام یا برداشت از حساب


در صورت فوت بیمه شده در زمان پرداخت حق بیمه

این بیمه راه حلی برای تهیه یک درآمد اضافی در تمامی دوران های زندگی از بدو تولد تا دوران بازنشستگی می باشد. این محصول دارای دو مزیت سرمایه گذاری و پوشش بیمه ای است که هر شخصی می تواند از مزایای هر دوی آن بهره مند گردد.


اندوخته سرمایه گذاری + سرمایه فوت + سرمایه فوت در اثر حادثه (در صورتی که فوت به علت حادثه باشد)


در صورت فوت بیمه شده در دوران دریافت مستمری

بیمه گذار می تواند گزینه تضمین و همچنین پوشش سرمایه فوت را در دوران دریافت مستمری انتخاب نماید. در این صورت شرکت بیمه خاورمیانه تضمین می نماید که پس از فوت شخص بیمه شده ادامه حقوق وی را تا پایان دوره تضمین به علاوه سرمایه فوت به ذینفعی که از قبل انتخاب کرده پرداخت نماید.


سرمایه فوت + پرداخت ادامه حقوق مستمری به ذینفع انتخاب شده تا پایان دوره تضمین


مزایای سرمایه گذاری بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی


==============================================================================================================================================================

سئوالات پر تکرار :


1- شرکت بیمه زندگی خاورمیانه چه محصولات و خدماتی ارائه می کند؟


پاسخ:


شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (سهامی عام) اولین شرکت تخصصی بیمه های زندگی، دارای مجوز شماره 134534455 از بیمه مرکزی ج.ا.ا و سطح توانگری مالی یک (بالاترین سطح توانگری مالی) می باشد. این شرکت توسط گروهی از مدیران برجسته صنعت بیمه و خبرگان بانکداری کشور در بانک خاورمیانه تاسیس شده است و آماده ارائه خدمات تخصصی بیمه ای در کلیه رشته های بیمه زندگی از جمله بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی، بیمه تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه مستمری آنی و سایر رشته های مرتبط می باشد.


2- مزیت تخصصی بودن شرکت بیمه زندگی خاورمیانه چیست؟


پاسخ:

در دنیای امروز گسترش حوزه های دانش موجب تخصصی شدن حرفه ها شده است، برای انجام بهینه هر کاری، افزون بر دانش عملی و تجربه فردی، ضروری است به شکل کاملاً تخصصی در آن حوزه فعالیت نمود.

تاسیس شرکت بیمه تخصصی در تمام دنیا یک امر مرسوم است. بیمه یک فعالیت تخصصی است و باید به اهل فن واگذار شود، همان طور که به عنوان مثال برای رفع دندان درد به پزشک متخصص دندان مراجعه می کنیم ، برای انجام بیمه های زندگی نیز باید به شرکت های بیمه تخصصی مراجعه نماییم. تجربه کشورهای پیشرفته و بررسی ترکیب شرکت های بیمه ای آن ها نشان می دهد که عمدتا محصولات بیمه زندگی توسط شرکت های بیمه تخصصی ارائه می شود چراکه تشکیل یک تیم متخصص طراحی محصول و نرخ گذاری، آموزش، فروش و سرمایه گذاری در یک شرکت بیمه تخصصی میسر است.



3- تخصصی بودن شرکت بیمه زندگی خاورمیانه چه امکانات و امتیازاتی را برای مشتریان فراهم می کند؟


پاسخ:

الف- امکان طراحی بیمه نامه های تخصصی برای گروه یا مشاغل مختلف

ب- ارائه محصولات متنوع، جدید و به صورت تخصصی

ج- پرداخت سود مشارکت بیشتر به بیمه گذاران به علت عدم پرداخت خسارت در سایر رشته های بیمه

مانند ثالث و آتش سوزی و ...

د- پاسخگویی بهینه به بیمه گذاران

ه- شفافیت مالی بیشتر برای بیمه گذاران

و- سرعت در پرداخت خسارت

ز- همگام بودن شرکت با نیاز روز جامعه

ح- برخورداری از نرم افزار بومی تخصصی بیمه گری که موجب الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات بیمه ای شده است.


4- چرا بیمه زندگی بخریم؟


پاسخ:

بیمه زندگی یک نیاز و ضرورت برای همه افراد است. همانطور که بیمه شخص ثالث برای خودروها اجباری است. بیمه زندگی هم برای همه افراد ضروری است. وقتی شما عمر خود را بیمه می کنید در واقع عزیزانتان را بیمه کرده اید. اگر کودک، همسر، خواهر، برادر، پدر یا مادرتان به شما و درآمدتان وابسته هستند، پس شما قطعا به یکی از انواع بیمه های زندگی نیاز دارید. شما با داشتن بیمه زندگی در کنار استفاده از پوشش های بیمه ای می توانید یک پشتوانه مطمئن برای دوران پیری و بازنشستگی خود فراهم کنید.


5- شرایط سنی خرید بیمه نامه عمر و بازنشستگی تکمیلی چگونه است؟

پاسخ:


متقاضیان می توانند از بدو تولد تا 80 سالگی اقدام به خرید بیمه نامه نمایند.


6- اقساط بیمه نامه چگونه پرداخت می شود؟

پاسخ:


برای رفاه حال بیمه گذاران محترم، امکان پرداخت اینترنتی در سایت شرکت بیمه زندگی خاورمیانه فراهم شده است. کلیه بیمه گذاران می توانند با مراجعه به سایت در بخش پرداخت حق بیمه و یا پورتال بیمه گذاران، از طریق کارت های اعتباری بانکی عضو شتاب حق بیمه های خود را پرداخت نمایند.


7- در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه وضعیت بیمه عمر و بازنشستگی تکمیلی چگونه خواهد بود؟


پاسخ:

در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار در سررسیدهای مشخص شده، حق بیمه خطر فوت، پوشش های تکمیلی و هزینه های مرتبط از محل ذخیره ریاضی بیمه نامه تامین می شود و پوشش فوت به هر علت و سایر پوشش های تکمیلی بیمه نامه تا آخرین روز کفاف حق بیمه از محل ذخیره ریاضی بیمه نامه معتبر خواهد بود و پس از اتمام ذخیره ریاضی بیمه نامه معلق می گردد. بدیهی است پس از تعلیق، بیمه گر هیچ تعهدی نسبت به تعهدات بیمه نامه ندارد.


8- در صورت عدم پرداخت حق بیمه و تعلیق بیمه نامه تا چه مدت امکان برقراری مجدد بیمه نامه عمر و بازنشستگی تکمیلی وجود دارد؟

پاسخ:

امکان احیا (برقراری مجدد بیمه نامه) تا 365 روز از زمان تعلیق بیمه نامه امکان پذیر است.


9- آیا یک شخص می تواند چند بیمه عمر از شرکت های مختلف بیمه ای خریداری کند؟


پاسخ:

مشروط بر اینکه مجموع سرمایه فوت های خریداری شده ازکلیه شرکت های بیمه از 20.000.000.000 ریال تجاوز نکند امکان پذیر است. شایان ذکر است که سقف تعیین شده با اعلام بیمه مرکزی ج.ا.ا افزایش می یابد لذا بیمه شده می بایست اطلاعات بیمه نامه های صادره و در جریان صدور خود را در اختیار شرکت بیمه جدید قرار دهد.


10- آیا بیمه های زندگی از مالیات معاف می باشند؟

پاسخ:

بله، طبق ماده 136 قانون مالیات های مستقیم سرمایه بیمه عمر و نیز اندوخته حاصل از سرمایه گذاری های صورت گرفته، از پرداخت مالیات معاف می باشند (ضمنا مشمول مالیات بر ارث نیز نمی باشند) . نظر به ماده 148 قانون مالیات های مستقیم مبالغ پرداختی از بابت بیمه عمر جزو هزینه های قابل قبول از نظر مالیات به حساب می آید.


11- نحوه تخصیص سود به بیمه های مستمری به چه صورت است؟

پاسخ:

- بر اساس آخرین اعلام بیمه مرکزی(آیین نامه 68/2)، نرخ سود تضمینی برای دو سال اول بیمه نامه 16 درصد، سال سوم و چهارم برابر 13 درصد و از سال پنجم تا انتهای مدت بیمه نامه 10 درصد می باشد.

طبق ماده 11 آیین نامه 68 مصوب شورای عالی بیمه به کلیه ذخایر ایجاد شده علاوه بر پرداخت سودهای تضمین شده، سالانه 85% سود حاصل از سرمایه گذاری های شرکت به عنوان سود مشارکت در منافع به بیمه گذاران پرداخت می گردد.

هر ساله شرکت بیمه زندگی خاورمیانه پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت (تیرماه)، مجموع سود مشارکت در منافع و سود تضمینی را تحت عنوان سود قطعی اعلام و به بیمه گذاران پرداخت می نماید که در پورتال بیمه گذاران نیز قابل مشاهده است.


12- سودهای قطعی پرداخت شده در سال های گذشته در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به چه صورت بوده است؟


پاسخ:

سودهای قطعی اعلام شده در سال های گذشته به شرح ذیل می باشد:

• سود قطعی سال 1401 معادل 30 درصد

• سود قطعی سال 1400 معادل 20 درصد

• سود قطعی سال 99 معادل 83 درصد

• سود قطعی سال 98 معادل 25 درصد

• سود قطعی سال 97 معادل 24 درصد

• سود قطعی سال 96 معادل 21 درصد


13- آیا رویت بیمه شده الزامی است؟


پاسخ:

طبق قوانین بیمه، شخص بیمه شده باید حتماً به رویت بیمه گر یا نماینده وی برسد لذا رویت شخص بیمه شده توسط شبکه فروش الزامی است.


14- اصل حسن نیت در بیمه های زندگی چه کاربردی دارد؟

پاسخ:

قرارداد بیمه بر اصل حسن نیت بیمه گذار و بیمه گر استوار است، بدین معنی که می بایستی بیمه گذار و بیمه گر صداقت و درستی را سرلوحه کار خود قرار دهند. همانطور که بر اساس ماده 12 قانون بیمه، بیمه گذار و بیمه شده موظف هستند هنگام پر کردن فرم پیشنهاد از هر گونه کتمان حقایق و اظهار خلاف واقع در خصوص اطلاعات شخصی و شرایط سلامتی خود بپرهیزند، بیمه گر نیز موظف است تعهدات خود را چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی با شفافیت کامل ذکر کند.

از آنجایی که همه انسان ها ذاتا صداقت را دوست دارند بنابراین صداقت، رمز مشتری مداری است. رعایت اصل صداقت و حسن نیت در گام اول از طرف بیمه گر و در گام بعدی توسط شبکه فروش امری ضروری است و در ارائه خدمات مطلوب نقش انکارناپذیری دارد.


15- غرامت فوت در وجه چه کسانی پرداخت می شود؟

پاسخ:

یکی از مزایای بیمه های زندگی، انتخاب ذینفع یا دینفعان فوت به دلخواه بیمه گذار می باشد که در هنگام تکمیل فرم پیشنهاد مشخصات کامل ذینفعان درج می گردد. به منظور رعایت حقوق بیمه گذاران و ذینفعان توصیه می شود، حتی الامکان از نوشتن عبارت "وراث قانونی" به جای مشخصات کامل استفاده کنندگان خودداری شود. در صورت نوشتن عبارت "وراث قانونی" در این بخش، پرداخت سرمایه به استفاده کنندگان مشمول انحصار وراثت است و تا زمان تعیین وراث قانونی به تاخیر خواهد افتاد.


16- من بیمه تامین اجتماعی دارم چرا باید بیمه عمر و بازنشستگی تکمیلی نیز بخرم؟

پاسخ:

بررسی وضعیت مالی بازنشستگان نشان داده است که میزان درآمد ایشان از محل صندوق های بازنشستگی برای گذراندن زندگی در سطح یک زندگی متوسط کافی نمی باشد. بيمه هاي بازنشستگی تکمیلی راه حلي براي تهيه يك درآمد اضافي براي روزگاران پيري و ناتواني است .

بیمه های عمر، پوشش مرگ زودرس و نابهنگام را تامین می کند، حال آنکه بیمه های بازنشستگی تکمیلی، طول عمر بیمه شده را تحت پوشش قرار می دهد. چنانچه بیمه شده دارای عمر طولانی باشد، زندگی اقتصادی او را در ایام پیری و در مقابل مشکلات مالی و اقتصادی ناشی از کمبود درآمد تحت پوشش قرار می دهد.


17- کیف پول الکترونیکی چیست؟ چه مزایایی برای بیمه گذاران دارد؟

پاسخ:

در راستای صیانت از منافع و افزایش بازده سرمایه گذاری برای بیمه گذاران محترم، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه امکان واریز و برداشت آنلاین از مبالغ مازاد بر حق بیمه در بیمه نامه های جاری مستمری و بازنشستگی تکمیلی را فراهم کرده تا بیمه گذاران بتوانند با مبلغ و مدت دلخواه در اندوخته بیمه های مستمری خود سرمایه گذاری نمایند و از سود حاصله منتفع گردند.


18- نحوه محاسبه سود در کیف پول الکترونیکی چگونه است؟

پاسخ:

سود مبالغ واریز شده به اندوخته با نرخ تضمینی (16 در صد برای دوسال اول، 13 درصد برای دو سال دوم و 10 درصد برای مابقی سال ها) محاسبه و به صورت روز شمار واریز می شود. سود مشارکت در منافع نیز پس از برگزاری مجمع سالانه(تیرماه) شرکت به اندوخته بیمه گذاران واریز می گردد. شایان ذکر است که در پورتال بیمه گذاران مبالغ سود روزشمار و سود مشارکت قابل مشاهده است.


19- آیا امکان برداشت مبالغی از کیف پول وجود دارد؟

پاسخ:

بیمه گذار می تواند در صورت واریز به اندوخته یا داشتن سپرده اولیه در هر زمانی اصل مبالغ و سود روز شمار را به صورت آنلاین برداشت نماید (بازگشت پول به حساب بیمه گذار حدود 3 روز کاری زمان می برد). برای انجام این کار بیمه گذار می بایستی با مراجعه به پورتال بیمه گذاران قسمت کیف پول الکترونیکی، ابتدا شماره شبا حساب بیمه گذار را ثبت و سپس درخواست برداشت از اندوخته را با مبلغ دلخواه خود درج نماید. شایان ذکر است سود مشارکت در پایان سال مالی (تیر ماه) محاسبه و به اندوخته بیمه نامه واریز می شود و در آن زمان قابل برداشت است.


20- آيا مي توان شرايط بيمه نامه عمر و بازنشستگی تکمیلی را تغيير داد ؟

پاسخ:

بله. اعمال تغييرات مالی در شرایط بیمه نامه مثلا کاهش یا افزایش حق بیمه، سرمایه فوت، مدت بیمه نامه و ... در طول مدت قرارداد قبل از تمدید هر سال بيمه ای میسر می باشد . بیمه گذار باید فرم الحاقیه مالی را تا قبل از سررسید سال بیمه ای به شرکت بیمه زندگی خاورمیانه ارائه نماید و پس از تاریخ سررسید امکان ثبت الحاقیه مالی برای آن سال مالی وجودندارد . برای تغییرات غیر مالی مانند تغییر آدرس، ذینفع و .... در هر زمان امکان پذیر است.


21- ايجاد تغييرات در بيمه نامه چگونه انجام می شود؟

پاسخ:

بیمه گذار باید به نماينده و یا دفتر مرکزی مراجعه و فرم الحاقيه را تکمیل نماید. الحاقیه سندی است که به بیـمه نامه ضمـیمه مـی شـود. در واقع تغییراتی که بعد از صدور بیمه نامه به درخواست بیمه گذار انجام می شود از طریق الحاقیه صورت می پذیرد.


22- آیا می توان بیمه شده را تغییر داد ؟

پاسخ:

خیر، پس از صدور بیمه نامه امکان تغییر بیمه شده وجود ندارد.


23- چرا متقاضی خرید بیمه زندگی باید فرم ارزیابی سلامت پر کند؟


پاسخ:

بيمه گران براي پذيرش و قبول خطر صرفا به وضع ظاهري شخص اكتفا نمي كنند و اين امر نياز به پاسخ به چند پرسش پزشكي دارد، سلامت شخص بيمه شده از عوامل مهم و تعيين كننده محسوب شود لذا بیمه شده و بیمه گذار باید به طور واضح، خوانا، دقیق به سوالات مربوط پاسخ دهد.


24- هدف از آزمایش و معاینه پزشکی در خرید بیمه نامه زندگی چیست؟

پاسخ:

ارزيابي ريسك بيمه هاي عمر يكي از مهمترين مراحل قبل از صدور بيمه نامه مي باشد كه به كنترل ريسك و خسارت ناشي از فوت بيمه شدگان كمك مي نمايد. اطمينان از سلامتي بيمه شدگان با بررسي فرم ارزیابی سلامت و در صوت نیاز ارجاع آنها جهت انجام چکاپ پزشکی، از اموري است كه ارزياب ريسك به آنها مي پردازد.


25- شرایط دریافت وام از بیمه نامه عمر و بازنشستگی تکمیلی چگونه است؟

پاسخ:

پس از پرداخت حق بیمه سال دوم و تا سقف 90 درصد ارزش بازخرید امکانپذیر است. در صورت تسویه وام قبلی امکان دریافت مجدد وام وجود دارد. مدت بازپرداخت وام بین یک الی سه سال با انتخاب بیمه گذار می باشد. تا زمانی که بیمه گذار واریز مجدد به کیف پول نداشته باشد و یا بازپرداخت کامل وام انجام نشده باشد امکان برداشت از اندوخته وجود ندارد.


26- مفهوم توانگری مالی در صنعت بیمه چیست؟

پاسخ:

مطابق با قوانین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح توانگری مالی، توانایی ایفای تعهدات شرکت بیمه در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها را بیان می دارد. در انطباق با مفاد ماده 7 «آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه» (آیین نامه شماره 69)، مصوب شورای عالی بیمه، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در بالاترین سطح توانگری مالی (سطح یک) قرار دارد.


27- چه ضمانتی برای ایفای تعهدات توسط شرکت بیمه زندگی خاورمیانه وجود دارد؟

پاسخ:

شرکت بیمه خاورمیانه، علاوه بر پشتوانه قوی مالی خود و برخورداری از سطح توانگری مالی یک، تحت نظارت و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و 13 درصد حق بیمه های پرداخت شده توسط بیمه گذار را نزد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اتکایی می نماید.


28- بیمه اتکایی چیست و در بیمه های زندگی چه کاربردی دارد؟

پاسخ:

یکی از عوامل موفقیت و ماندگاری شرکت های بیمه علاوه بر استفاده بهینه از علم آمار و احتمالات، بیمه اتکایی(بیمه مجدد) است. بیمه اتکایی بیمه نمودن مجدد ریسک های بیمه شده نزد بیمه گران اتکایی می باشد.

به زبان ساده بیمه اتکایی ابزاری برای توزیع ریسک در سطح ملی و جهانی بیمه ای است. در بیمه های زندگی کلیه شرکت های بیمه موظفند 13 درصد حق بیمه های پرداخت شده توسط بیمه گذار را نزد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حق بیمه اتکایی پرداخت نمایند. لذا بیمه ‍مرکزی ج.ا.ا. در مقابل دریافت قسمتی از حق بیمه های شرکت های بیمه، متعهد می شود خسارت های احتمالی مربوط به بیمه نامه یابیمه نامه های صادره توسط شرکت بیمه طرف قرارداد را جبران نماید.


29- آیا پرداخت تعهدات شرکت بیمه زندگی خاورمیانه فقط در ایران میسر است؟

پاسخ:

هر بیمه شده ایرانی در سراسر دنیا (مشروط بر اینکه جزء استثنائات بیمه نامه نباشد) تحت پوشش بیمه نامه بوده و در صورت بروز خسارت در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور لازم است مدارک و مستندات به تأیید سفارت آن کشور برسد و سپس جهت دریافت خسارت به اداره خسارت شرکت بیمه زندگی خاورمیانه ارسال گردد.


30- شرایط بیمه کردن اتباع خارجی چگونه است؟

پاسخ:

در خصوص صدور بیمه نامه برای اتباع خارجی، جهت ثبت اطلاعات بیمه شده، بیمه گذار یا ذینفع که از اتباع خارجی هستند، علاوه بر دقت و بررسی سابقه اقامت طولانی و چند ساله ایشان در ایران، مدارکی شامل کد فراگیر(برای دریافت کد فراگیر به دفاتر کفالت مراجعه شود) و شماره شبای بانکی شخص باید به شرکت ارائه شود. بیمه شدن این افراد تا زمانی که در ایران حضور دارند بلامانع است. فقط در مواقعی که از این کشور خارج شوند تا زمان بازگشت بیمه نامه به حالت تعلیق درخواهد آمد. شایان ذکر است به هنگام تعلیق و در صورت وقوع خسارت، شرکت بیمه هیچگونه تعهدی در قبال خسارت نخواهد داشت.


امتیاز دهی به مقالهScoring the article
 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments   (0)
ترتیب
کلمات کلیدی: بازنشستگی ، حق بیمه ،عمر، زندگی ،
دلار: 59,831تومانبیت کوین: 54,477 دلار
598310
fa